2013-04-27

Nei, jeg vil ikke kjøpe Aftenposten som digitalabonnement


I Aftenposten er det nå annonser som forteller at jeg kan lese avisen på nettbrett ved å betale 49 kroner ekstra i måneden. Når jeg kjøper musikk, for eksempel en CD-plate, så forutsetter jeg at jeg selv kan bestemme hvordan jeg vil høre på musikken – enten det er på Hi-Fi anlegget, i bilen, på PC’en eller på mp3-spilleren. Platebransjen skjøt seg selv i foten da de introduserte kopibeskyttelse på musikk. De har heldigvis lært; det har foreløpig ikke avis og bokbransjen, men de blir nok tvunget etter hvert. Jeg har allerede et abonnement på Aftenposten, og når jeg engang har betalt for avisen, så bør det være mitt eget behov som avgjør om jeg leser den på papirformat, på PC eller på nettbrett. Når Aftenposten nå forlanger ekstra betaling for nettbrettapplikasjonen, så kan jeg klare meg med andre alternativer. Det finnes mye å velge mellom, for eksempel Drammens Tidende, som har gjort det eneste fornuftige og inkludert den elektroniske versjonen i det vanlige abonnementet.

Ingen kommentarer: