2015-06-20

Dere lyver

Fire folkevalgte i Drammen har hver fått utbetalt 2-300 000 kroner for mye i godtgjørelse. Vi var ikke klar over at vi hadde fått utbetalt for mye sier de, og Kristelig Folkepartis representant vil beholde pengene som han ved en feil har mottatt. Folk som er så sløve at de ikke oppdager at lønningsposen inneholder to hundre tusen kroner mer enn de har krav på – bør de egentlig inneha slike ledende stillinger, eller bør de i stedet få en jobb hvor de ikke har ansvar for noe som helst. Man må jo lure på hvordan de forvalter kommunens midler når de ikke har bedre oversikt over egen økonomi.

Men vi tror ikke at de har vært så dumme, de har tidd stille og håpet på at ingen oppdaget feilen. Jeg kan levende tenke meg hvordan de hadde reagert hvis de hadde fått tohundre tusen for lite i posen. Nå er de imidlertid blitt avslørt, og de burde betale tilbake pengene umiddelbart (slik som vanlige mennesker må). Personlig oppdaget jeg at en annen bank ved en feil hadde overført penger til min konto; de spurte meg ikke engang om jeg ville returnere pengene, de bare forsynte seg med dem. Og folk som mottar noe fra NAV kan jo bare prøve å diskutere hvem som har feil, da oppdager de raskt hvem som har makta. Ekstra morsomt er det at KrF lederen Odd Gusrud nekter å betale tilbake pengene som han har mottatt uberettiget, ikke mye beskjedenhet eller nestekjærlighet der, nei. Er det ikke fra den kanten det klages over at FrP er lettsindig med fellesskapets midler?

    



Odd Gusrud fra det kristelige partiet, som vil beholde pengene han ikke har krav på – han blir nok strammet opp av gruppen etter hvert ;-)

Ingen kommentarer: