2009-01-04

Dårlig mat på restaurant.

Hva gjør du hvis du ikke er fornøyd med maten på restauranten? Sender du den tilbake til kjøkkenet med beskjed om at den var for kald, for varm, brent, dårlige ingredienser eller hva som nå engang var feil med middagen? I så fall gjør du noe dumt. Hvis du er heldig så retter kokken opp feilen og bare spytter i maten din, hvis du har uflaks bruker han andre kroppssekreter som ingredienser i din nye rett. Kokker og servitører har mange muligheter til å ta en stille hevn over kunder som klager – enten klagen er berettiget eller ikke.

Det du bør gjøre, er å spise maten uten å klage og så kan du la være å besøke denne restauranten flere ganger. Det finns mange andre gode spisesteder å velge mellom. Hvis maten er så dårlig at den er uspiselig bør du nekte å betale og deretter forlate stedet. Senere kan du naturligvis advare venner og bekjente mot stedet, og hvis du har sosial samvittighet bør du legge ut informasjon på de mange restaurantvurderingssidene som finnes på Internett. Det finnes også flere restaurantguidebøker; forfatterne av disse vil også sette pris på din vurdering av aktuelle restauranter.

Men å spise mat som kommer tilbake etter en reklamasjon til kokken – det ville jeg aldri tørre å gjøre.


Ingen kommentarer: