2014-09-30

Pass veldig godt på passet.

Jeg reiste for et par måneder siden fra New Delhi i India. Min kone og jeg hadde sjekket inn, fått boarding-kort og gikk videre gjennom "gaten" til passkontrollen. Der står en fortvilet amerikaner. Han kunne ikke finne passet sitt da det skulle vises frem. Dette var søndag ettermiddag, og han hadde befunnet seg i passkontrollen siden lørdag kveld. Uten pass kom han naturligvis ikke inn på flyet, og  uten pass ville de ikke slippe ham inn i India igjen.

Vi fikk gitt beskjed til den amerikanske ambassaden, så når den åpnet på mandag morgen ville de skaffe ham et nytt pass, i mellomtiden måtte han bare være på sitt lille område i ingenmannsland. (Når han skulle på toalettet ble han fulgt av væpnet vakt).

Etter denne opplevelsen dobbeltsjekker jeg alltid at jeg har passet på meg.

Ingen kommentarer: