2014-08-25

Gud vil redde meg

Det var engang en mann.
En mann?
Denne mannen bodde i et hus, og det ble en kraftig flom, voldsom og ødeleggende. Elven flommet over og strømmet inn i første-etasjen. Da kom det en båt som skulle redde ham, men han sa: «Nei, nei, dra videre; Gud vil redde meg». Men elven steg og snart var andre etasje oversvømmet. Det kom en ny redningsbåt, men han sa: «Bare reis; Gud vil redde meg.» Så steg vannet videre, og han måtte klatre opp på taket; da kom et helikopter, men har var fast i sin tro: «Fly avgårde og redd de andre». Og helikopteret forsvant.

Da flommet hele huset over, feide mannen overende, og han druknet. Det neste han ser, er Gud i himmelen og han sier: «Jeg har jo vært troende hele livet, hvorfor reddet du meg ikke?» Gud rister på hodet og sier: «Pussig, jeg kan ikke forstå hva som gikk galt, jeg sendte to båter og et helikopter etter deg.»


Ingen kommentarer: