2010-04-01

Kultursnobber

Siv Jensen har lagt seg ut med Kulturrådet. Det gjør man ikke ustraffet, der er det både tale- og skriveføre folk som kan dette med kultur. Lederen Bentein Baardson kommer med følgende bredside mot Fremskrittspartiet: ”Siv Jensens utspill er grotesk, og krenker medlemmenes integritet. Men skal man først snakke babyspråket, så kan jeg godt si at jeg aldri har stemt Arbeiderpartiet, og jeg er heller ikke venn av Giske.” Hvilket vidd, hvilken ironi; etter en slik salve vil nok ikke Siv Jensen tørre å pirke på Kulturrådet igjen. Tenk babyspråk, jeg tror ikke at jeg har hørt en slik elegant turnering siden fjortisene skulle settes på plass på ungdomsskolen. Baardson viser jo ikke akkurat respekt for andres meninger, men hvorfor skulle han det? Han sitter jo i sitt elfenbenstårn og forvalter den hele og fulle sannheten om hva som er, og hva som ikke er kultur. Der sitter nyadelen og hever seg over den gemene hop, oss plebeiere. Skal de tale til oss så må de bruke babyspråk slik at vi kan forstå. Disse kultursnobbene i et kulturråd som er finansiert av mennesker de forakter. Vi enkle infantile mennesker med våre verdiløse interesser og som ikke har forstand på verken kunst eller kultur.

Stå på Siv Jensen, fortsett å være det lille barnet som roper ”Ja men, keiseren har jo ingen klær på.” Trekk disse kultursnobbene ned fra pidestallen hvor de lever et makelig liv på din og min bekostning, mens de harselerer over hvor barnslige og uvitende vi vanlige mennesker er.

Ingen kommentarer: