2008-08-19

Farvel Høyre

Jeg har i alle år, faktisk helt siden Willochs pertentlige lederstil styrte partiet, vært en varm tilhenger av Høyre. Som de fleste andre høyrevelgere har jeg gledet meg over at det nå ser ut til å bli et flertall av Høyre og Fremskrittspartiet. Men så hører jeg på nyhetene hvordan Erna Solberg og Jan Tore Sanner snakker varmt om et sentrumsalternativ og gjør sitt beste for å distansere seg fra FrP. Har de virkelig ikke oppfattet at for det overveldende flertall av høyrevelgere, så er FrP andrevalget? Vi er lei av leflingen med de to surrepartiene KrF og Venstre – og især at ledelsen i Høyre snakker lengselsfullt om at nå kan kanskje også Senterpartiet komme tilbake til sentrum. Jeg har lenge støttet Høyre, rett og slett fordi jeg synes det er det beste partiet, men nå gir jeg opp. Når de ledende tillitsvalgte i Høyre ikke kan innse at den eneste farbare vei er å gå inn i et forpliktende samarbeid med Fremskrittspartiet, så er det håpløst. Beklager Høyre, men min stemme går nå til FrP. Farvel, det var hyggelig så lenge det varte.

Ingen kommentarer: