2013-07-10

Kunsten å skape misfornøyde kunder

Maxbo har bombardert oss med informasjon om sine maximale dager – fra onsdag til lørdag skulle det være flotte tilbud i jernvarebutikken. Egne annonseblader og helsider i avisene forteller oss om enestående muligheter hvis vi bare besøker butikkene. Dum som jeg var, reiste jeg til Maxbo i Lier for å kjøpe en av disse tingene; over tusen kroner i avslag, vel verdt å ta med seg. Kvart over ti på morgenen var jeg i butikken og lette etter produktet, men fant ingenting. Jeg fikk til slutt kontakt med to jenter i informasjonen og spurte hvor den var plassert. ”Nei, den forsvant allerede klokka ti”, svarte en av dem. ”Allerede etter tre timer, hvor mange eksemplarer hadde dere – fire?” spurte jeg. Men de bare flirte. Takk for meg Maxbo, jeg reiser til Bauhaus neste gang, i stedet for å la meg lure på det viset.  

Ingen kommentarer: