2014-10-22

Til Drammen for å handle – nei takk.

Periodevis gratis parkering i Drammen for å redde sentrumshandelen er det siste forslaget fra politikerne. Nei, det hjelper nok ikke en utrydningstruet handelsstand. Jeg var nylig en tur på biblioteket i Drammen; det blir lenge til neste gang. Kronglete å komme frem, bilkøer og håpløst å finne parkeringsplass. Jeg har fått med meg at politikerne i Drammen ønsker at flere mennesker skal besøke byen og handle der. Hvorfor i all verden vil noen seg selv så vondt? Jeg så at det var to flotte nye bygg rett overfor biblioteket, der hvor det tidligere var en (helt full) parkeringsplass. Allerede nå er det svært vanskelig å finne et sted å sette bilen, det hjelper ikke om parkeringsavgiften i perioder (som man likevel ikke husker) blir fjernet. Søppelen som flyter gjør jo heller ikke byturen noe mer trivelig; tyggegummi, papirsøl, snusposer og sigarettstumper flyter på fortauene. Da jeg kjørte hjem så jeg skilt til en isbar, et par kaffebarer og en glasshytte som det kunne vært morsomt å besøke, men nei takk. Bare hvis jeg er nødt og tvunget reiser jeg til Drammen sentrum i fremtiden.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det er gratis parkering på Lampeland i Svene.. Kanskje du skal handle der isteden?

Per Magnus sa...

I all hovedsak drar jeg til Nordby på Svinesund.

http://verdenogvi.blogspot.no/2014/08/dyr-mat-i-norge.html