2015-03-15

Det er enkelt å bytte bank.

Mange klager over at det er så mye plunder og mas med å skifte bank, stadig dukker det opp belastninger og innbetalinger på den gamle kontoen som nå er slettet. Og det skaper naturligvis problemer.

Derfor: Når man oppretter konto i en ny bank, så ikke si opp den gamle kontoen. Bruk så et års tid på å flytte alle engasjementer til den nye kontoen i stedet for å prøve å flytte alt på en gang. Jeg opprettet konto i Skandiabanken for noen år siden og lot det stå igjen to kroner og femti øre på min konto i DnB. Den beslutningen har jeg aldri angret på, og at DnB sender meg en kontoutskrift hvert år som viser at jeg har kr 2,50 tilgode er jo bare hyggelig. Spesielt når man tenker på at DnB i sin tid faktisk ville ha kr 65,- for å slette kontoen.

Ingen kommentarer: