2015-03-29

Sentrum, kjøpesenter og vinmonopol

Jeg har med interesse fulgt med i hvordan kommunen søker å jage kundene vekk fra Drammen sentrum. Kronglete parkering, dårlige trafikkforhold, søppel som flyter og så videre. Nå ser jeg at byråkratene igjen gjør sitt beste for å støtte kjøpesentrene som ligger utenfor Drammen; dette gjør de effektivt ved å insistere på at polet på Strømsø skal være vanskelig tilgjengelig. Vi kunne fått pol i det nye Strømsøsenteret, med parkeringsplasser og mulighet for å trille fjoseposene rett ut i bilen. Men det vil ikke Drammens styrende krefter ha noe av, de har ikke lært noe av etableringen på Bragernes. Der tvang de polet til å etablere seg i en bakgate; det førte til trafikkproblemer, parkeringstrøbbel og store vanskeligheter med vareleveringen. Den samme strategien vil de fortsette med på Strømsø, mot sterke protester fra polet selv. Ellers takk, jeg handler heller på Buskerud Storsenter eller Liertoppen. Så jeg ønsker Drammens politikere lykke til med strategien med å jage kunder vekk fra sentrum. Jeg kunne gjerne tenke meg å handle på Strømsø Senter, men jeg tar signalene fra politikerne og drar i stedet til et sted hvor jeg kan parkere når jeg skal fylle opp vinbeholdningen.

Ingen kommentarer: